Chudnutie vo svete – jedlá, ktoré podporujú trávenie

0 comment

Diéty a chudnutie sú známe po celom svete. Rôzne diéty sa tvária ako najznámejšie na svete a ich programy zaručujú rýchle a nenamáhavé chudnutie, čo nie vždy musí byť pravda. Ono je to totiž trošku zložitejšie a hodiny by o tom vedeli rozprávať ľudia, ktorí sa snažia celý život držať diéty a hladovať. V skutočnosti neexistuje diéta, ktorá by pôsobila na všetkých. Inak by sme boli všetci štíhli.

Žiadny organizmus totiž nie je totožný, a preto na každého platí niečo iné. Metabolizmus, aký nám dala do vienka matka príroda, sa podieľa na tom, koľko kíl zhodíme a aká bude cesta, ktorou sa k nim prepracujme. V zásade ale platí neustále to isté – pevné nervy a nájsť tú správnu rovnováhu medzi prijatými a vydaným kalóriami.

Správne jedlo a pitie sú veľmi dôležité pri akejkoľvek diéte. V každej krajine majú ľudia svoje tradičné jedlá a rôzne prípravky, ktoré im napomáhajú pri udržaní štíhlej postavy a zároveň rozmaznajú ich chuťové bunky.

Pozrieme sa na niektoré z nich:

U našich susedov v Maďarsku je veľmi obľúbená nakladaná zelenina v kyslom náleve, najmä uhorky a paprika. Tá kyslastá chuť má aj iný účinok než len potešiť maškrtné jazýčky. Ocot totiž zosilňuje pocit nasýtenia po jedle a bráni usadzovaniu tuku. Preto je dobré dať si k jedlu kyslú uhorku, alebo si ráno vypiť pohár jablčného octu zmiešaného s vodou.

V Rusku sa bez cvikly nezaobídu a vedia prečo. Vínovočervené buľvy obsahujú látku betanín, ktorý je základným stavebným kameňom bielkovín. Ten podporuje odbúravanie tukov a tak urýchľuje chudnutie.

Olej lisovaný z olivových jadierok obsahuje mimoriadne veľké množstvo mastných kyselín, ktoré udržiavajú v správnom režime srdce, cievy a trávenie. Samozrejme hovoríme o Grécku, tam je totiž najlepší olivový olej. Gréci si zoštíhľujúce účinky vychutnávajú hlavne v kombinácii so zeleninou a syrom, samozrejme bez chleba či zemiakov.

Zoštíhľujúci efekt v Španielsku pomáhajú zabezpečiť grilované ryby. Poskytujú totiž hodnotné a ľahko stráviteľné bielkoviny a jód, ktorý zvyšuje spotrebu energie. A keď si rybu pokvapkajú citrónovou šťavou, niet chutnejšej diéty.

Taliani, najmä mnohé Talianky aj napriek veľmi častej konzumácii cestovín majú skvelú postavu. Je to tým, že cestoviny jedia v malých množstvách, zato antipasty –predkrmy si dajú koľko im hrdlo ráči. Konzumujú baklažány a cukiny, ktoré obsahujú veľa draslíka a ten odvodňuje a urýchľuje trávenie.

Sexepílom sršiace Francúzky veria tomu, že ak si dáte denne 1/8 litra červeného vínka, tak nepriberiete. Vo víne obsiahnuté rastlinné látky OPC podporujú prekrvenie väzív a udržiavajú ich pružné. Hroznová šťava obsahuje tráviace enzýmy, ktoré uľahčujú žalúdku spracovanie potravy.

Thajčania majú radi pikantné jedlá, preto takmer všetko ochucujú ostrým čili a zázvorom. Je to výhodné pre udržanie štíhlosti, pretože ostré koreniace látky aktivizujú spaľovanie kalórií.

V Tunisku nedajú dopustiť na tradičnú Lablabi polievku. Je to polievka z cícera, šošovice a fazule. Strukoviny obsahujú mnoho vlákniny, ktorá zasýti, ale pritom má malú energetickú hodnotu. Tunisanky po tejto polievke siahajú ak chcú schudnúť nejaké kilo a dávajú si takzvanú Lablabi diétku.

Japonky sa držia zásady, že polievka je základ. Najčastejšie pri držaní diety siahnu po polievke z rýb a miso pasty pripravenej zo sójových bôbov. Miso pasta prečisťuje telo a vyplavuje z neho nadbytočné látky. Zároveň prispieva k zdravej črevnej flóre. Japonky túto polievku jedávajú aj na raňajky.

Obilninu, ktorá je nielen výživná, ale aj zoštíhľuje pestujú samozrejme v Číne. Jej účinok pri chudnutí súvisí s vysokým obsahom draslíka, ktorý odvádza z tela tekutinu zadržiavanú v tkanivách. Dôležité je však konzumovať iba naturálnu ryžu, nie bielu.

V Južnej Afrike nedajú dopustiť na roibos. Tento druh čaju je ich národným nápojom a je ideálny pri chudnutí. Od prírody má sladkú príchuť a pritom nemá žiadne kalórie. Je vhodnou alternatívou ak dostanete chuť na niečo sladké. Niektoré zložky čaju dokonca podporujú odbúravanie tukov.

Spôsob udržania štíhlej postavy na ostrovoch Fidži je veľmi jednoduchý. Zabezpečujú si ho rôznymi šalátmi z typických tropických plodov, ako je mango, papája alebo ananás. Všetko toto ovocie obsahuje veľké množstvo vitamínu C, ktorý okrem iného podporuje aj spaľovanie tukov.

Takže každá krajina má svoje top na chudnutie. Čo hovoríte na to, nechať sa inšpirovať jednotlivými krajinami a začať chudnúť svetovo? Z každej krajiny si postupne vyskúšať spraviť chutné jedlo alebo nápoj? Všetko sú to u nás dostupné veci, ktoré môžu obohatiť náš jedálny lístok a ešte budeme mať dobrý pocit, že sme spravili niečo pre svoje krásne telo.