Polievka- základ jedla pri chudnutí

0 comment

Polievky sú skvelé na chudnutie z viacerých dôvodov. Výborne zasýtia, dodajú organizmu potrebné tekutiny, výživné látky, naštartujú látkovú výmenu a urýchlia proces chudnutia. Základ správnej diéty tvorí zdravá zeleninová polievka, ktorú môžete jesť kedykoľvek a v akomkoľvek množstve. Pri jedení polievok nebudete trpieť hladom a polievka vás krásne zahreje, čo navodí ešte väčší pocit nasýtenia. Každý deň  si dajte plný tanier polievky, bez výčitiek svedomia a strachu o svoju postavu. Zasýti vás, vďaka vláknine prečistí organizmus a v sychravých dňoch zlepší náladu. Nie je to však iba chudnutie, ale aj istá očistná a výživná kúra. Okrem toho zlepšuje trávenie a pomáha odstraňovať jedy z tela. Výhodou tohto pokrmu je aj jeho variabilita. Keďže polievku môžete pripraviť na množstvo spôsobov, nikdy sa jej neprejete. Polievky obsahujúce veľa zeleniny zásobujú telo antioxidantmi a minerálnymi látkami. V neposlednom rade je zelenina aj zdrojom cennej vlákniny, ktorá pomáha zlepšovať činnosť čriev. Samozrejme, ak zvolíte správne ingrediencie, má málo kalórií, no napriek tomu veľmi dobre zasýti.

Skvelá na chudnutie je z viacerých dôvodov:

  • vďaka vysokému obsahu vody majú nízky obsah kalórií
  • utíšia hlad a dostatočne zasýtia
  • sú bohaté na vlákniny, minerálne látky a vitamíny
  • tie, do ktorých pridáte chudé mäso, ryby alebo strukoviny, dodajú vápnik
  • ich príprava netrvá dlho a môžete si ich so sebou vziať aj do práce

Polievky môžete konzumovať na obed, olovrant aj večeru. Navyše je polievka zdroj tekutín a tak je aj súčasťou pitného režimu. Napriek tomu, že polievky obsahujú dostatok vody, nezabudnite dodržiavať pitný režim. Môžete si ich pripraviť na stovky spôsobov. Uprednostňovať by ste však mali mäsové a zeleninové vývary s kúskami mäsa, s čerstvou alebo varenou zeleninou či porciou bezvaječných cestovín.  Na raňajky a desiatu uprednostnite porciu čerstvého ovocia, vločky s odtučneným mliekom, celozrnné pečivo s čerstvou zeleninou a troškou rastlinného tuku, nízkotučné jogurty alebo nízkotučný tvaroh.

Zabudnite však na polievky s tučnou sladkou smotanou aj na tie, ktoré sa zahusťujú múkou. Nespoliehajte sa ani na dehydratované polievky vo vrecúškach či hotové v dózach. Často majú vysoký obsah soli, nezdravých tukov, bývajú plné konzervačných látok a zvýrazňovačov chuti.

Perfektné je, že túto diétu dokážete bez väčších problémov držať aj počas obedov v práci. Polievku môžete jesť aj viac dní po sebe. Aspoň budete mať menej starostí s varením, lebo nie vždy máme čas a chuť stáť po práci pri sporáku.