Pomalý metabolizmus- aj ten za to môže

0 comment

Pomalý metabolizmus býva jednou z častých príčin, prečo viacero ľudí nemôže schudnúť alebo znížiť svoju hmotnosť aj napriek diétam a cvičeniu. Na zrýchlenie metabolizmu existuje viacero postupov, napríklad rôzne prípravky, vitamíny, lieky, tablety, prípadne čaj, bylinky alebo potraviny a v neposlednom rade aj produkty na chudnutie.

Naštartovať spomalený metabolizmus a spomalené spaľovanie je prvotným úspechom na začiatku chudnutia. Radikálne znižovanie príjmu stravy nepomôže. Je dôležité sa zamerať na skladbu jedla, prijímať dostatok bielkovín a ďalších živín a predovšetkým zvýšiť pohyb. Vďaka tomu sa bude zvyšovať podiel svalovej hmoty, čo je cesta k zvýšeniu bazálneho metabolizmu. Na správne naštartovanie metabolizmu potrebujeme dodržať niekoľko zásadných pravidiel a výsledok sa čoskoro dostaví.

Pravidelný pitný režim

Dôležité je prijímať dostatok tekutín, ideálne vodu, ktorá najviac pomáha zlepšovať látkovú premenu, vyplavuje z tela toxíny a škodliviny, pomáha aj peristaltike a pohybu čriev a pri jej dostatku nebudete mať ani problémy  s látkovou premenou. Pozor však na to čo pijete, žiadne sladené, kalorické a energetické nápoje vám na naštartovanie metabolizmu nepomôžu.

Správny stravovací režim

Správne rozloženie potravy na celý deň- pravidelná strava.  Ak prijmete počas dňa málo potravy a navyše nepravidelne, pričom večer to dobehnete, tak nastáva pre metabolizmus veľký problém a jeho činnosť je z celého dňa spomalená, čo sa prejaví priberaním. Počas dňa musíte zjesť viac jedál, odporúča sa 5-6  vyvážených jedál denne, pretože čím viac jedál za deň zjete, tým viac musí látková premena pracovať a to dá do pohybu celý metabolizmus v tele. Samozrejme, musíte dbať aj na množstvo jedla, kvalitu jedla a jeho zloženie.

Pohyb

To je asi najväčší strašiak  mnohých zamestnaných ľudí. Nemusíme  však každý deň po práci utekať do fitka alebo sa v nepriaznivom počasí naháňať opreteky s vetrom. Taktiež nie je vhodné začať odrazu cvičiť, behať, skákať a večer odpadávať od svalovej horúčky. Pohyb je zdravý v takej frekvencii, množstve a sile v akej vyhovuje práve vám. Ak nie ste naučení pravidelne športovať, tak na začiatku postačí prechádzka na čerstvom vzduchu, výjazd na bicykli do prírody, plávanie, jednoducho to čo vás baví a nemusíte robiť nasilu. Dôležité je nájsť si aspoň 3 dni v týždni čas na pohyb, lebo ten nie len že nám pomôže schudnúť a naštartovať metabolizmus, ale pomôže celkovo organizmu aj po zdravotnej stránke. A samozrejme po pohybe je dôležitá regenerácia a odpočinok.

Dodržaním týchto zásad, či už s pomocou prípravkov na chudnutie alebo bez nich sa vám podarí metabolizmus pomaličky rozhýbať a spraviť tak niečo pre svoje telo a zdravie. Všetko však treba robiť s mierou a dobrým pocitom, že robíme niečo pre seba.